آمریكایی ها به منظور ضربه به سوریه، بدنبال تسلط بر شمال لبنان هستند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، 'مصطفی حمدان' كه فرماندهی گارد ریاست جمهوری لبنان را هم برعهده دارد، در مصاحبه با رسانه های این كشور، با اشاره به سفر 'كیلی كلیمنتس' قایم مقام معاون وزیر امور خارجه آمریكا به لبنان گفت: این موضوع تهدیدی مستقیم به صلح و ثبات داخلی لبنان بوده و در راستای نقشه آمریكایی ها علیه استقلال این كشور است.

حمدان ادامه داد: آمریكایی ها به منظور بی ثبات ساختن اوضاع در مواضع استراتژیك لبنان و به كارگیری مناطق شمالی بر ضد سوریه دست به این اقدام ها می زنند.

وی افزود: این گونه سفرها سبب افزایش ناآرامی در كشور شده و جو مناسب را برای فعالیت تروریست ها در لبنان در راستای منافع آمریكا فراهم می كند.

حمدان بااشاره به اینكه آمریكا برنامه های از پیش طراحی شده زیادی برای لبنان دارد افزود: این برنامه ها بیشتر نقشی طایفه ای و مذهبی دارند و تلاش می شود تا با تحریك طوایف مختلف به نا ارامی در امور داخلی لبنان دامن بزنند.

وی با تاكید بر اینكه باید از مسئولان لبنانی پرسید كه چگونه سفارت آمریكا توانسته است تنها با مبلغ 170 میلیون دلار، 171 هكتار زمین در منطقه عوكر در اطراف بیروت خریداری كند، افزود: آیا آمریكایی ها قصد دارند كه همانند سفارتشان در عراق، سفارت خود را به اندازه استقرار 2500 جنایتكار جنگی آمریكایی وسعت دهند و بدین شیوه مناطقی معین را در لبنان تحت سیطره مستقیم خود در آورند؟

این سیاستمدار لبنانی با اشاره به اقدام های گروه اطلاعاتی مستقر در سفارت آمریكا به منظور تشدید حوادث امنیتی در طرابلس در روزهای آینده، گفت: آنها قصد دارند كه بر بندر طرابلس تسلط كامل پیدا كنند تا عناصر مسلح بتوانند به راحتی با همكاری نیروهای یونیفل به سوریه سلاح قاچاق نمایند.

وی افزود: آنها همچنین در تلاش هستند كه بر فرودگاه 'قلیعات' در شمال لبنان نیز به منظور كمك به مخالفان نظام سوریه، تسلط پیدا كنند.

1592

خاورم*2024**1030**1080





:: برچسب‌ها: ابرها , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: